miercuri, 11 septembrie 2019

GEORGIA I



   Nu stiu de ce am ales Georgia, dar mi s-a pus!
   Planuri am facut destule, de fapt doar mi-am imaginat ce si cum.
   Am ales si perioada, de fapt plecarea: 09.09.2019. Intoarcerea nu e clar stabilita.
   Pana inainte cu 2-3 zile de plecare nu am facut mai nimic in acest sens, dar cum se apropia cu repeziciune ziua cea mare, am catadicsit sa mai adun informatii, sa fac o rezervare si o cumparatura.
   Iata ca a venit si seara de dinaintea plecarii. De fapt a venit noaptea de dinaintea plecarii ca dupa ce am stabilit cu colegul de drum - Gino ultimile detalii, am mai avut ceva de facut pentru serviciu pana pe la miezul noptii.

PRIMA MIE
   Asa cum stabilisem (sa ne intalnim la 5:30) am dat nas in nas la ora 6 fara 5 in benzinarie de zici ca ne vorbisem.
   Reorganizam putin bagajul si plecam.
   Cam frigut afara, mai ales pentru mine fiind in tricou si costumul de vara.
   Ajungem repede la Calarasi, culmea, fara sa prindem bariera la Drajna.
   Bacul era tras la mal, doar ca surpriza, desi nu era plin, cand mai aveam cativa metri pana la el, vedem ca tocmai plecase. Am pierdut ceva timp pana a venit urmatorul.
   Am intrat in Bulgaria destul de usor, am oprit o singura data sa alimentam si iata-ne in vama la turci.
   Aici a fost un punct de cotitura.Gino avea o amenda (pentru viteza) in Turcia si nu o platise. Putea fi sfarsitul calatoriei. Am stat cu emotii la ghiseu, iar in timp ce ne verificau actele, mai vorbeau intre ei de asteptam de fiecare data sa zica ceva care sa ne sfarseasca aventura. Nu a fost asa si am intrat in TURCIA.


   Prima senzatie in Turcia - le au astia pe sosele.
   Cand sa intram pe autostrada vedem pe unu' ca ne face semn. Cand ajungem in dreptul lui era o mascota sau papitoi, sau un fel de sperietoare de ciori si avea ceva mecanizat sa dea din mana.


   De fapt asta indruma camioanele sa intre pe o banda unde era cantar. Cu cu alte cuvinte nu prea poti sa zici ca incarci mai tare camionul si poate ai noroc sa nu te prinda.
   Vazaundu-ne dezorientati, vine la noi un lucrator de acolo si zice "Bardai sekan ubduh gerem" si mai multe cuvinte. Am inteles in final (lucru ce a determinat o usoara febra musculara) ca trebuie sa ne ducem sa luam niste cartele si sunt pe autostrada puncte de control si cand trecem pe acolo ne ia din credit.
   La prima alimatare am avut o surpriza: fata de un pret al benzine de vreo 7 lei cat ma asteptam, era 6,85 lire (0,75 lei o lira) adica 5,14 lei, mai ieftin ca la noi.
   Intram in Istanbul pe la 17:30, iar dupa vreo 2-3 ore de mers prin Istanbul (pe autostrada) ajungem la hotel.

   Hotel de 4 **** la gasit pe fuga la un pret rezon Fesa Bussines Hotel (recomand!).
   Am dat o tura prin zona sa luam o bere, dar ioc! Ioc alcool.
   Ne consolam cu o limonata si ne bagam la somn, instant adormire.
   De dimineata coboram la micul dejun (inclus), am papat bine, bagajul inapoi pe motorete si la drum. Abia pe la 10 ne-am urnit, desi speram ca la 9 sa fim pe drum.
   Am mers fara peripetii, iar prima mie s-a implinit undeva pana-n Ankara.



   Cand e marti, asta e, cu 2 metri inainte sa opresc, s-au facut 1000.1 km.



   Asa a aratat traaseul primei mii de kilometri:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu